Het zijn ongemeen harde tijden voor de Belgische muzieksector. Voor organisatoren, toeleveranciers, artiesten en hun crew was het afgelopen jaar niet alleen emotioneel, maar ook financieel een grote uitdaging. Daarom lanceert Cactus Muziekcentrum, niet toevallig in de Week van de Belgische muziek een exclusief Cactus T-shirt, ten voordele van LIVE2020.
Cactus Muziekcentrum lanceerde eerder deze week de Cactus Music Walk, een coronaproof wandeling langs de verschillende locaties in Brugge waar Cactus ooit actief was. Als toemaatje brengt de concertorganisatie in de Week van de Belgische muziekeen exclusief T-shirt ten voordele van LIVE2020 uit, het steunfonds van de Belgische livesector. Op die manier wil de organisatie ook z’n steentje bijdragen voor de Belgische muziekscene, die het door de coronacrisis zwaar te verduren heeft.
Voor het design sloeg Cactus de handen in elkaar met XOX, het label dat in 2014 werd opgericht door de Brugse ontwerpster Liselotte Van Daele. Met XOX brengt Liselotte grafische elementen, zeefdruk, bewegend beeld en mode samen tot één zinderend esthetisch geheel. Voor Cactus liet ze zich inspireren door ritme en muziek. Het resultaat is een prachtig eigentijds en uniek ontwerp met een knipoog naar het stekelige karakter van de organisatie. Bovendien wordt het Cactus shirt volledig vervaardigd uit biologisch katoen. Modieus, kwalitatief én milieubewust, dus.
De livesector steunen en tegelijk fashionable de zomer tegemoet? Je kan het exclusieve Cactus shirt nog t.e.m. dinsdag 2 maart 2021 bestellen via Fabric Merch. Het shirt is verkrijgbaar in een dames- en herenmodel en kost €30. De opbrengst gaat integraal naar LIVE2020, het steunfonds van de Belgische muzieksector.