Exit Magazine

Maandelijks Brugs Cultuurblad

Nieuw festival WECANDANCE op zaterdag 10 en zaterdag 11 augustus

WCD_LOGO_FINALFINAL_HR

Bonkende beats op het Zeebrugse strand

 Vergeet Polé Polé op het strand van Zeebrugge, want vanaf deze zomer vindt een gloednieuw beachfestival plaats aan de St George’s day-wandeling: WECANDANCE zorgt vanaf dit jaar voor beeps and bleeps op zaterdag 10 en zondag 11 augustus. Volgens de organisatoren staat WECANDANCE voor een aparte festivalbeleving.

Het concept van WECANDANCE komt uit de kokers van Bart Roman, John Noseda en ThomasVan Hoof, de businesspartners achter Kitsch Club in Knokke, Magic in Antwerpen en Club 69 in Gent. ‘Na jarenlang memorabele nachten bezorgd te hebben aan menig muziek- en partyliefhebber vonden we dat het tijd werd voor iets nieuws’, luidt het bij het drietal.’ Met WECANDANCE stelden we een eclectisch muzikaal programma samen dat gedurende twee dagen, grondig geselecteerd door verschillende gereputeerde partypromotors in ons land, het beste aan elektronische muziek zal bieden.’

Op het evenementenplatform zullen vier podia opgesteld staan waarop volgende acts voor de nodige decibelsterkte moeten zorgen: Art  Department, Pillowtalk, The Martinez Brothers, Nic Fanciulli, Tube & Berger, Detroit Swindle, Maxxi Soundsystem, Finnebassen, Compuphonic, Catz ’n Dogz, Locked Groove, Slow Mo, Marco Faraone, Sacha Sonido, Monsieur Moustache, Neon, Maxim Lany, Smith Davis, Massimo Dacosta, Tofke, Ugur Yurt, SØren, Bafana, Bromin, Hafid & Mate, Cimai en Alex Dolby. En dit vanaf 13 uur ‘s middags tot 1 uur ’s nachts. ‘Het aantal tickets is beperkt tot 5.000 per dag en dat is een bewuste keuze. In de eerste plaats moet het een gezellig festival worden waar plezier voorop staat.’

Elk podium krijgt zijn eigen thematische inkleding. Om het festival zo kleurrijk mogelijk aan te kleden, doet de organisatie niet enkel een beroep op de decorbouwers. Ook vestimentair worden er afspraken gemaakt: wie zich aan de dresscode houdt, zal getrakteerd worden op gratis drankbonnen. Ook de eetstanden worden anders ingevuld. Geen mogelijkheid om met een hamburger te smossen of om een frietje te stekken, maar wel wraps, sushi en ander wereldkeukenvoedsel op de menukaart. Om het met de woorden van Tom Palmaerts van Trendwolves te zeggen: ‘Festivals evolueren van een muzikaal naar een lifestyle-evenement. Muziek is slechts nog één aspect van de festivals.’

‘WECANDANCE wil een klein en gezellig ‘Boutique Festival’ worden op het strand van Zeebrugge dat niet enkel goede muziek aanbiedt maar de festivalbezoekers een weekend vol ‘fun, peace, love & happiness’ belooft’, aldus nog het trio Roman, Noseda en Van Hoof. (ADC)

Info: Een weekendticket kost 42 euro in voorverkoop, een dagticket  28 euro. Brugse jongeren krijgen, op vertoon van hun Brugge Leeft jongerenpas, 20 procent korting op de ticketprijs, www.wecandance.be

Comments are closed.

%d bloggers liken dit: